Demana pressupost gratuït!

    Accepto la política de privacitat i les CG

    L’article anterior el vam dedicar a la imparcialitat. Avui parlarem sobre la capacitat de recerca i d’obrir-se a nous entorns, dues qualitats d’un traductor inquiet. De fet, un traductor ja ho és de sèrie, ja que està obligat a moure’s entre dos o més idiomes i, en conseqüència, entre cultures diferents.

    Encara que un traductor s’acaba especialitzant en unes àrees concretes, sempre trobarà textos de temàtica diversa i es veurà obligat a fer petites investigacions, ja que és humanament impossible tenir un coneixement profund de tots els temes. En aquesta proesa ens pot ajudar indiscutiblement el senyor Google. Tot i així, hem de tenir bon criteri a l’hora de buscar i no fiar-nos de tot allò que circula per la xarxa. Està bé recordar que també hi ha persones que són una bona font d’informació per la seva experiència o trajectòria personal. Per exemple, un músic de rock ens pot ajudar amb una traducció sobre els mítics discos de vinil, de la mateixa manera que un enòleg pot ser imprescindible per traduir les característiques d’un vi.

    Sovint el traductor ha d’obrir-se a treballar en entorns nous o fer-se amic de les noves tecnologies, vaja. La tecnofòbia, patologia que afecta especialment els traductors nascuts a l’època anterior a Internet, no serà una bona companya de viatge. Si sents una suor freda a l’esquena quan a les instruccions d’un client apareix un format o programa desconegut que has de fer servir, has de canviar la perspectiva. Va bé relativitzar la por i pensar que fer-lo servir no serà tan difícil com inspira el seu nom estrany i que qualsevol programa o aplicació té una funció molt ben definida.

    En resum, treballar com a traductor és sinònim de sortir contínuament de la zona de confort, un concepte que es fa servir en coaching i que designa aquella zona que no és necessàriament la més còmoda, sinó la que ja coneixem i dominem. Sortir-ne és necessari i motivador.

    Deixa un comentari

    Si vols traduir les teves campanyes de comunicació...

    TENIM UN REGAL PER A TU

    En fer clic en l'enllaç acceptes la nota legal, política de privacitat i condicions generals