Les xarxes socials on es pot trobar una agència de traducció

Les agències de traducció, com tota empresa de serveis, necessita que la vegin i facilitar que la trobin els seus clients potencials i futurs. Des del punt de vista de la comunicació és cert que transmetre un servei és més difícil que fer-ho amb un producte físic, que es pot fotografiar i mostrar-ne les característiques i qualitats “tal qual”, que parlen per si soles. Un servei cal explicar-ho i aconseguir que arribi de la mateixa manera que el seu creador l’entén tot generant la necessitat en el futur client.

Com ho ha de fer una agència de traducció? Aquí tenim la clau. Una agència de traducció és pròpiament un servei i una mica particular perquè tu com a client no acostumes a veure el traductor que s’encarrega dels teus textos i, normalment i des que existeix l’ús habitual d’Internet, l’únic contacte amb el responsable del teu projecte serà per telefòn, per email o com a molt, per vídeo conferència. Però llavors, com aconseguim que els clients coneguin l’agència i ens contractin? Com tu, client, pots trobar la millor agència de traducció que es responsabilitzi del teu interès amb els millors criteris de qualitat, temps i pressupost?

En aquest moment és on entra en joc l’estratègia de comunicació en línia i, per tant, les xarxes socials. No comptar avui en dia amb una estratègia de comunicació en línia en què incloure màrqueting per correu electrònic, un bloc, SEO i xarxes socials com a mínim, no té sentit. (Aquestes estratègies enfocades a la traducció les veurem en altres entrades.)

Si ens centrem en les xarxes socials, sabem que n’hi ha moltes, més de les que som capaços d’usar i atendre. L’important no ser a totes i de constantment, sinó ser a les adequades, amb un contingut excel·lent i amb la periodicitat adequada per arribar a l’usuari (no per més publicar és millor).

Per això, sempre tindrem en compte aquestes premisses:

  • Tria aquelles xarxes socials en què hi hagi un objectiu i sentit real de ser-hi.
  • Tria xarxes socials que et vegis capaç de gestionar.
  • Planifica el contingut. Utilitza un calendari per tenir present què publiques però, sobretot, quan. Així s’evita la pèrdua de dates rellevants que ens poden aportar molt engagement.
  • Centra’t a aconseguir usuaris i seguidors de qualitat. La quantitat ja no preval a les xarxes. El més important és que siguin seguidors que interactuïn amb la marca pel seu interès i que es converteixin en prescriptors. La nova màxima de les xarxes és: menys seguidors però de millor qualitat.

Quines xarxes socials podem triar?

Encara que això derivaria del desenvolupament d’un pla de màrqueting i una estratègia que estudiï cada empresa (i per descomptat aconsellem també confiar en un professional del màrqueting en línia) i cada cas, hi ha quatre xarxes fonamentals en les quals és important que estem pel seu àmbit professional.

  • Facebook: pel seu abast global, la capacitat que aporta de publicar continguts (enllaços, imatges, vídeos) i perquè és la xarxa que més es fa servir al món, simplement per imatge, cal ser-hi. Ens permet emetre missatges més extensos acompanyats de material gràfic. A més, les seves mètriques, molt desenvolupades, ens mostren un bon mapa de com són els nostres usuaris, els horaris d’interactuació i informació molt útil.
  • Twitter: és la millor xarxa per emetre missatges curts, directes i podem interactuar amb els nostres usuaris en temps real. Té la gran limitació dels 140 caràcters que cal veure com un avantatge: farem servir aquesta xarxa per a un altre tipus de continguts. A més, hi ha eines que ens faciliten la tasca de la rèplica de continguts automàtics.
  • Linkedin: la xarxa social professional per excel·lència. Una empresa hi ha de ser. Tot i que també té limitacions, és imprescindible tenir una bona pàgina d’empresa, compartir actualitzacions, estar present en grups de debat als quals fer arribar el nostre contingut i ser actius.
  • Google+: aquesta xarxa, tot i pertànyer al gran Google, no s’està desenvolupant gaire ràpid, encara que escala posicions. Professionalment, cal ser-hi, sobretot, perquè com és de Google, posiciona el nostre contingut en termes de SEO. Igualment ens permet adjuntar material gràfic, enllaços i remarcar continguts amb negreta (cosa que la resta de xarxes no permet). També ens aporta la possibilitat de compartir continguts en comunitats, que ens dóna més visibilitat.

Hi ha moltes altres xarxes però és important saber per què hi estem i fer-ne una bona programació. Confiar en un professional que conegui aquest entorn és sempre el millor, igual que comptar amb una agència de traducció per als teus textos. Això sí, és important la feina de backoffice que cal fer abans de saltar a les xarxes: preparar continguts, posar-ho tot en línia visual, estudiar la competència…

És millor esperar per publicar i tenir-ho tot ben lligat (el to de l’empresa, el servei…) que no pas publicar per publicar. La impaciència a les xarxes socials no és bona consellera. La qualitat preval contra la quantitat.