Encerts i errors del màrqueting de continguts en altres idiomes

El màrqueting de continguts forma part del que coneixem com el Inbound Marketing, però es caracteritza perquè treballa exclusivament el contingut i no el factor promocional. Hi ha diversos tipus de continguts, o publicacions, i formes diferents en què se’ls pot treure rendiment, però hem de prendre les decisions adequades i evitar certs errors. Sens dubte, a Okodia sabem que la millor decisió que pots prendre per començar amb una bona estratègia és, indiscutiblement, traduir tots els teus continguts a diversos idiomes. Però com pots treure el màxim partit als teus continguts? Quins mitjans tens al teu abast per aconseguir-ho?

Atreveix-te amb el màrqueting de continguts en totes les seves vessants i tingues sempre en compte els serveis d’un traductor professional. Tuiteja-ho!

En primer lloc, treu-li tot el suc a les xarxes socials que més s’adeqüin a les característiques de la teva empresa. Per exemple, escriu tuits interessants amb informació rellevant per als teus clients i segueix a persones, empreses o entitats que creguis que poden necessitar els teus serveis.

 

Si tens pàgina web, ofereix tots els menús en més d’un idioma i assegura’t de tenir un professional que te’ls tradueixi. Si tens un blog, pensa molt bé no només en els continguts que publiques, sinó també en el tipus de llenguatge que utilitzes, tenint en compte a quin públic vols arribar i quines paraules has d’utilitzar. Recorda que estàs fent màrqueting de continguts, no escrius pas un blog personal, és a dir, no omplis els teus posts amb informació sobre la teva persona o la teva vida si no és que sigui molt rellevant per al tema que estàs escrivint. Pensa en les paraules clau que pot teclejar l’usuari en la seva recerca per internet i posa-les al títol del teu post, en el primer paràgraf i repeteix al llarg del text.

 

Si has optat per fer servir una newsletter, estudia bé la millor forma d’emprar-la, amb continguts realment interessants o útils per als teus clients. Envia la informació que realment creus que pot despertar el seu interès. Pensa que rebem molts correus electrònics diàriament i que els que no ens resulten útils són eliminats immediatament. Potser la millor opció és no bombardejar sistemàticament amb les newsletters, sinó ser una mica selectiu i dosificar per tal que el client trobi a faltar la informació i vulgui rebre-la.

 

Preparar part de la informació en format vídeo pot ser una opció atractiva per al públic. Com en tots els aspectes del màrqueting de continguts, tria molt bé la informació que presentaràs i ofereix-la en més d’un idioma. A Okodia podem ajudar-te amb aquest tipus de productes, perquè som professionals de la traducció audiovisual. Pots optar per doblar, subtitular o utilitzar l’audiodescripció per presentar el teu vídeo.

 

Sense allunyar-te del món audiovisual, estudia si et convé fer algun webinar o seminari a internet de tant en tant, sense abusar d’aquest recurs, i procura no caure en la temptació de fer molts seminaris amb continguts no del tot rellevants, ja que podria provocar l’efecte contrari.

 

Valora també l’opció de publicar documents en paper, com una revista corporativa mensual, que també hauries oferir en diversos idiomes. Envia-la als teus clients per tal de fidelitzar-los.

 

Com veus, el màrqueting de continguts t’ofereix moltes possibilitats i ben variades. Tria les que més convinguin a la teva empresa i tingues sempre en compte el consell que et donàvem al principi d’aquest article: fes de la traducció la millor aliada per les teves estratègies.